Google, Reklam İçin Çevrimdışı Satın Alma Verilerini Kullanıyor

Google, yakında reklamlarını gören kişilerin satın alma alışkanlıklarını öğrenmek için mağazalardaki kredi ve banka kartı kullanım verilerini kullanan bir reklamveren aracı çıkardığını açıkladı. Yeni araç, çevrimiçi reklam kampanyalarının etkililiğini daha doğru bir şekilde ölçmek için, muhtemelen çevrimiçi reklamlardan türetilen fiziksel satışları dikkat çekici hale getirmeyi amaçlıyor. Google, "önümüzdeki aylarda" söyleyerek hariç olmak üzere, reklamverenlerin bu sürenin ne zaman çıkmasını beklediğini tam olarak açıklamadı; bu, bu yılın sonundan önce çok anlamlı olabilir. 2014 yılında piyasaya sürülen ve reklamverenlerin mağaza trafiğini izlemesine ve reklam kampanyalarına dayalı eğilimleri aramasına izin veren bir araçla birlikte el ele gidilecek.



Yaklaşan aracı duyurduğu basın bültenine göre Google, reklamverenlere yönelik birkaç araç daha duyurdu. Topluluktan daha potansiyel olarak etkileyici olanlardan biri, Arama Ağı Reklamcılık için Pazar Hedef Kitlelerinin başlangıcıdır, reklamverenlerin aramaları ürün ve hizmetleriyle eşleşen daha fazla müşteriye ulaşmasına izin verir. Başka bir yeni araç olan Google İlişkilendirme daha az doğrudan etkiye sahip olmakla birlikte, reklamverenlerin tüm farklı reklamcılık ve satış portallarını bir arada görmelerini sağlar. Bu, eğilimleri en iyi kampanyalarını ve yöntemlerini bulmak için daha bütünsel bir biçimde yan yana koymalarına ve daha eksiksiz demografik ve analitik araştırmalar yapmalarına olanak tanır. Her şey, Google'ın geçtiğimiz günlerde bu amaca yönelik optimizasyon çalışmalarına koyduğu gelişmiş makine öğrenme araçlarının yanında, her zamankinden daha geniş bir veri seti ile mümkün kılınıyor.

 

Google'ın yeni araç seti, analitiği fiziksel dünyaya getirme konusundaki ısrarı nedeniyle gizlilik camiasındaki bazı kaşlarını yükseltebilir. Bir mağazanın kaç ziyaret aldığı veya bir ürünün ne kadarının satıldığı gibi değişkenleri kontrol etmek, sonuç olarak, ziyaret ve satın alımların kimin tarafından yapıldığını ve bu kişilerin Google'ın reklamverenlerin kampanyalarını görüp görmediğini bulmaktan oldukça farklı. Yine de, veriler toplanır ve Google'ın topladığı çoğu veri gibi yarı anonimleştirilir; bu nedenle, mevcut yöntemleriyle sorun yaşamayanlar bu yeni araçlarla pek fazla yanlış görmeyebilir.

Hiç yorum yok