Facebook Ve Google Sahte Haberlere Karşı Savaş Actı

Sahte habercilerin yayılması konusunda Facebook ve Google'ın önemli bir rolü var, sahte haberler sonuç üzerinde büyük bir etkisi olduğu düşünülen ABD başkanlık seçimlerinden sonra geçen yıl eleştirilere maruz kalıyor. Ne Facebook ne de Google sahte haberlere aktif olarak katkıda bulunmuştur. Mali veya siyasi kazanç ile görünüşte harekete geçen bazı insanlar ve kuruluşlar, Facebook ve Google'ın çalışma şeklini kullandı ve sahte haberleri yaymak için bu hizmetleri kullandı. Ancak her iki şirket de, çevrimiçi olarak söylenen viral yalanlarla savaşmak için alınan tedbirleri ayrı ayrı duyurarak, olgu ile savaşmaya söz verdi.

 

[caption id="attachment_1320" align="alignnone" width="942"]google-facebook-sahte-haber-savaşı google-facebook-sahte-haber-savaşı[/caption]

Google Cuma günü, Arama ve Haber'de kullanılacak olan Gerçek Kontrol adlı yeni bir ürün duyurdu. Google'ın kendisi raporların doğruluğunu doğrulamayacak ancak şirket, haber raporlarını diğer haber yayıncıları ve gerçek kontrol kuruluşları tarafından kontrol edildiği gibi tanımlamak için "Gerçek Kontrol" etiketini oluşturdu.

 

Gerçek Kontrol etiketi, Arama ve Haber'de her yerde görünecek ve kullanıcılar, yukarıdaki resimde görüldüğü gibi, gerçek kontrol edilen öyküleri derhal görebilecekler. Doğal olarak, orada bulunan tüm haberler aslında kontrol edilmez. Fakat sahte olduğu ortaya çıkan viral hikayeler yanlış bilgilendirmenin yayılmasını durdurmak isteyen insanlar tarafından kontrol edilebilir.

[caption id="attachment_1321" align="alignnone" width="300"]facebook-sahte-haber facebook-sahte-haber[/caption]

Facebook ayrıca, sahte habercilerin sosyal ağında yayılmasını önlemek istiyor. Şirket, sahte haber yaratıcılarının ekonomik övgülerin bozulması, sahte haberler yayılmasını durdurmak için yeni ürünler ve potansiyel sahte haberler gördüklerinde insanlara daha bilinçli kararlar vermelerine yardımcı olmak gibi üç alanda yoğunlaştığını açıkladı.

 

Sahte haberi durdurmak için alınan tedbirlerden biri de, sahte hikayeleri bulmalarına yardımcı olmak amacıyla hazırlanan eğitim projesidir. Araç, 14 ülkede birkaç gün için News Feed'in en üstünde yer alacak. Ayrıca, Facebook sahte haberlere son vermek amacıyla tespit ettiği üç ana alanda çalışmalarına devam etme sözü verdi.

 

Google gibi Facebook da doğrudan müdahale etmeyecektir, ancak sahte haberlerin Facebook kullanıcılarına sahte haberlerden nasıl kaçınılacağını bildirerek ve sahte haber yaratıcılarının viral hikayelerinden para kazanmalarını zorlaştırarak sahte haberlerin viral hale gelmesini önlemeye çalışacaktır. Facebook ayrıca sahte haberlerin viral hale gelmesini önlemek için diğer ortaklarla birlikte çalışacak.

Hiç yorum yok